Tentin tekstisisältö

TTA-72010 Laatujohtaminen - 02.02.2017 (Tentti)

Tentin tekstisisältö

Teksti on luotu tekstintunnistuksella alkuperäisestä tenttitiedostosta, joten se voi sisältää virheellistä tai puutteellista tietoa. Esimerkiksi matemaattisia merkkejä ei voida esitää oikein. Tekstiä käytetään pääasiassa hakutulosten luomiseen.

Alkuperäinen tentti
TTA-72011 Laatujohtaminen tentti 2.2.2017

1.1) Kuvaile lyhyesti mikä on laadunhallintajärjestelmä (Ouality Management System). 1p
1.2) Miksi työohjeiden käyttö (work instructions) on tärkeätä organisaatiossa? 1p

1.3) Listaa vähintään 4 näkökulmaa palveluiden laatuun (Dimensions of Ouality for Service,
SERVOUAL). 1p

1.4) Mistä tulee lyhenne DMAIC? 1p

2.1) Kerro lyhyesti, millaisia esteitä laadun parantamiselle voi ilmetä organisaatiossa. 3p

2.2) Miten tilastollisen prosessinohjauksen (SPC - Statistical Process Control) avulla voidaan parantaa
laatua? Miten sillä vaikutetaan prosessiin? 3p

3.1) Mitä tarkoittaa tarpeettomat toiminnot tai hukka (WASTE) Lean-ajattelussa? Kuvaile 5 erilaista

tilannetta, joissa sitä esiintyy. 5p

3.2) Kuvaile mitä organisaatiolta vaaditaan, jotta prosessimaisen toiminnan toteutus onnistuu? 5p

 


Käytämme evästeitä

Tämä sivusto käyttää evästeitä, mukaanlukien kolmansien puolten evästeitä, vain sivuston toiminnan kannalta välttämättömiin tarkoituksiin, kuten asetusten tallentamiseen käyttäjän laitteelle, käyttäjäistuntojen ylläpitoon ja palvelujen toiminnan mahdollistamiseen. Sivusto kerää käyttäjästä myös muuta tietoa, kuten käyttäjän IP-osoitteen ja selaimen tyypin. Tätä tietoa käytetään sivuston toiminnan ja tietoturvallisuuden varmistamiseen. Kerättyä tietoa voi päätyä myös kolmansien osapuolten käsiteltäväksi sivuston palvelujen tavanomaisen toiminnan seurauksena.

FI / EN